Stalo se již tradicí, že se klienti za pomoci svých asistentek účastní vánočního jarmarku, který se koná již několik let na začátku prosince ve dvoraně hranického zámku.
Účelem účasti na této akci je, mimo získání finančního obnosu, hlavně spolupráce klientů a asistentek při přípravě na této akci. Příprava je dlouhodobá a spočívá ve vymýšlení návrhů, co budeme tvořit, ve tvorbě, v přípravě výrobků na prodej a v samotném prodeji. Smyslem této spolupráce je zprostředkování kontaktu klientům s přirozeným sociálním prostředím, další příležitost nacvičit si komunikaci s druhými, převážně cizími lidmi, manipulaci s penězi, naučení se trpělivosti a zodpovědnosti. Klienti se zapojují do celého procesu od začátku až do konce podle svých možností a schopností.
Fotografie z této akce si můžete prohlédnout na stránkách hranického deníku.
Eva Hynčicová