Osobní asistence
Vedoucí osobní asistence | Alena Pavelková |
Kontaktní adresa | Purgešova 1399, 753 01 Hranice mapa |
Pracovní doba | 6:30-14:30 |
Telefon | 739 245 989 |
E-mail: | alena.pavelkova@hranice.charita.cz |
Naše poslání
Posláním Osobní asistence Charity Hranice je individuální podpora člověku při zvládání každodenních úkonů, které by za běžných okolností zvládal sám bez dopomoci. Podporujeme klienty v soběstačnosti, samostatnosti a aktivním začleňování do přirozeného prostředí.
Službu poskytují kvalifikovaní pracovníci lidem žijícím v regionu Hranicka 24 hodin denně.
Naším cílem je
- Klient žijící plnohodnotným životem běžného vrstevníka.
- Spokojený klient, který je v rámci svých možností soběstačný.
- Služba Osobní asistence pružně reagující na aktuální potřeby svých klientů.
- Služba vykonávaná kvalifikovaným a profesionálním personálem.
- Personál pracující a smýšlející eticky, ekologicky a ekonomicky.
Službu poskytujeme
Cílovou skupinu Osobní asistence tvoří osoby se zdravotním postižením od 19 let a senioři, kteří vzhledem ke svému zdravotnímu stavu tuto službu potřebují a nejsou schopni si ji sami nebo s dopomocí rodiny v požadovaný čas zabezpečit.
Službu neposkytujeme
Službu neposkytujeme osobám s psychickým onemocněním, osobám s těžkým kombinovaným postižením a osobám, které se aktivně nepodílejí na průběhu služby.
Zásady poskytování služby
- Lidská důstojnost – přístup, který vychází z potřeb a zájmů klienta je na prvním místě, snažíme se tedy vytvářet takové podmínky, v nichž má každý klient možnost uplatnit svou vůli a jednat na základě svých rozhodnutí, respektujeme práva klientů a přistupujeme k nim ohleduplně a vstřícně.
- Individuální přístup – každý klient je osobností, je tedy třeba dbát na jeho individuální potřeby.
- Samostatnost klienta – osobní asistenti i organizace usilují o co možná největší samostatnost klienta nejen v rozhodování, ale také v převzetí zodpovědnosti za svá rozhodnutí.
- Podpora při využívání běžných veřejných služeb – osobní asistenti se snaží předcházet závislosti klienta na službách Charity Hranice a podporují klienta ve využívání běžných služeb.
- Zastupitelnost pracovníků – u každého klienta dochází k zaučení více pracovníků, aby byli schopni zajistit službu i v případě nepřítomnosti stávající osobní asistentky a klient nepřišel o nasmlouvanou službu.
- Profesionální a odborný přístup – služby jsou zajišťovány odborně kvalifikovanými pracovníky, kteří je poskytují dle standardů kvality sociálních služeb.
Poskytujeme tyto činnosti
Osobní asistence poskytuje svým klientům služby dle § 39 odst. 1 zákona č. 108/2006 Sb. Klienti si dále vybírají z činností rámcově uvedených v tomto zákoně, které jsou poté uvedeny v příloze smlouvy. Mezi činnosti, které poskytujeme patří:
-
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu.
- Pomoc při osobní hygieně.
- Pomoc při zajištění stravy.
- Pomoc při zajištění chodu domácnosti.
- Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti.
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Metody používané při práci s klientem
- Individuální rozhovor – při této metodě je důležitá snaha přizpůsobit se komunikačním dovednostem klienta.
- Aktivizace klienta – vycházíme z aktuálního zdravotního stavu klienta.
- Individuální plánování – pracovníci sestavují společně s každým klientem tzv. individuální plán, ve kterém si upřesňují, jak by měla dle klienta služba vypadat a zároveň si stanoví cíl, kterého chtějí během průběhu služby dosáhnout.
- Model vrstevníka – snažíme se vytvářet klientovi příležitosti, které jsou v naší kultuře běžné pro člověka stejného věku, pohlaví a sociálního zázemí.
- Práce s rodinou – probíhá pouze v případě, pokud si to klient přeje.
Vnitřní pravidla služby ke stažení ZDE.