Osobní asistence
Vedoucí osobní asistence | Alena Pavelková |
Kontaktní adresa | Purgešova 1399, 753 01 Hranice mapa |
Pracovní doba | 6:30-14:30 |
Telefon | 739 245 989 |
E-mail: | alena.pavelkova@hranice.charita.cz |
Sociální pracovnice osobní asistence | Mgr. Alena Pavelková |
Kontaktní adresa | Purgešova 1399, 753 01 Hranice mapa |
Pracovní doba | 6:30-14:30 |
Telefon | 793 952 441 |
E-mail: | alena.pavelkova2@hranice.charita.cz |
Naše poslání
Posláním Osobní asistence Charity Hranice je individuální podpora člověku při zvládání každodenních úkonů, které by za běžných okolností zvládal sám bez dopomoci. Podporujeme klienty v soběstačnosti, samostatnosti a aktivním začleňování do přirozeného prostředí.
Službu poskytují kvalifikovaní pracovníci lidem žijícím v regionu Hranicka 24 hodin denně.
Naším cílem je
- Klient žijící plnohodnotným životem běžného vrstevníka.
- Spokojený klient, který je v rámci svých možností soběstačný.
- Služba Osobní asistence pružně reagující na aktuální potřeby svých klientů.
- Služba vykonávaná kvalifikovaným a profesionálním personálem.
- Personál pracující a smýšlející eticky, ekologicky a ekonomicky.
Službu poskytujeme
Cílovou skupinu Osobní asistence tvoří osoby se zdravotním postižením od 19 let a senioři, kteří vzhledem ke svému zdravotnímu stavu tuto službu potřebují a nejsou schopni si ji sami nebo s dopomocí rodiny v požadovaný čas zabezpečit.
Službu neposkytujeme
Službu neposkytujeme osobám s psychickým onemocněním, osobám s těžkým kombinovaným postižením a osobám, které se aktivně nepodílejí na průběhu služby.
Zásady poskytování služby
- Lidská důstojnost – přístup, který vychází z potřeb a zájmů klienta je na prvním místě, snažíme se tedy vytvářet takové podmínky, v nichž má každý klient možnost uplatnit svou vůli a jednat na základě svých rozhodnutí, respektujeme práva klientů a přistupujeme k nim ohleduplně a vstřícně.
- Individuální přístup – každý klient je osobností, je tedy třeba dbát na jeho individuální potřeby.
- Samostatnost klienta – osobní asistenti i organizace usilují o co možná největší samostatnost klienta nejen v rozhodování, ale také v převzetí zodpovědnosti za svá rozhodnutí.
- Podpora při využívání běžných veřejných služeb – osobní asistenti se snaží předcházet závislosti klienta na službách Charity Hranice a podporují klienta ve využívání běžných služeb.
- Zastupitelnost pracovníků – u každého klienta dochází k zaučení více pracovníků, aby byli schopni zajistit službu i v případě nepřítomnosti stávající osobní asistentky a klient nepřišel o nasmlouvanou službu.
- Profesionální a odborný přístup – služby jsou zajišťovány odborně kvalifikovanými pracovníky, kteří je poskytují dle standardů kvality sociálních služeb.
Poskytujeme tyto činnosti
Osobní asistence poskytuje svým klientům služby dle § 39 odst. 1 zákona č. 108/2006 Sb. Klienti si dále vybírají z činností rámcově uvedených v tomto zákoně, které jsou poté uvedeny v příloze smlouvy. Mezi činnosti, které poskytujeme patří:
-
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu.
- Pomoc při osobní hygieně.
- Pomoc při zajištění stravy.
- Pomoc při zajištění chodu domácnosti.
- Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti.
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
- Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí.
Metody používané při práci s klientem
- Individuální rozhovor – při této metodě je důležitá snaha přizpůsobit se komunikačním dovednostem klienta.
- Aktivizace klienta – vycházíme z aktuálního zdravotního stavu klienta.
- Individuální plánování – pracovníci sestavují společně s každým klientem tzv. individuální plán, ve kterém si upřesňují, jak by měla dle klienta služba vypadat a zároveň si stanoví cíl, kterého chtějí během průběhu služby dosáhnout.
- Model vrstevníka – snažíme se vytvářet klientovi příležitosti, které jsou v naší kultuře běžné pro člověka stejného věku, pohlaví a sociálního zázemí.
- Práce s rodinou – probíhá pouze v případě, pokud si to klient přeje.
Obce, v kterých službu poskytujeme
Službu poskytujeme u klientů, kteří bydlí v těchto obcích regionu hranicka:
- Hranice, Teplice nad Bečvou, Velká, Drahotuše, Černotín, Hluzov, Milotice nad Bečvou, Hustopeče nad
Bečvou, Skalička, Zámrsky, Dolní Těšice, Horní Těšice, Ústí, Paršovice, Opatovice, Malhotice,
Býškovice, Bělotín, Polom, Olšovec, Střítež nad Ludinou, Hrabůvka, Radíkov, Potštát, Boňkov, Slavíč,
Milenov, Rybáře, Klokočí, Partutovice, Špičky, Lučice, Hranické Loučky, Heřmanice, Kunčice, Rouské,
Všechovice, Horní Újezd, Jindřichov, Kyžlířov, Nejdek, Lhota, Rakov, Valšovice, Zámrsky Kovářov,
Lipná, Boškov, Poruba, Vysoká, Provodovice, Dolní Nětčice, Lipník nad Bečvou.