Podpora a zkvalitnění infrastruktury sociálních služeb Charity Hranice
Již přes 25 let poskytujeme sociální a zdravotní služby na profesionální úrovni. Dnes máme více než 60 zaměstnanců a věnujeme se 600 klientům a pacientům ročně. Společně s půjčovnou kompenzačních pomůcek a charitním šatníkem každý rok pomáháme více než 1 000 lidem z hranického a lipnického regionu. Patří mezi ně především senioři a dlouhodobě nemocní, lidé s tělesným, mentálním či kombinovaným postižením, sociálně ohrožené děti a mládež, umírající a lidé v nouzi.
Mezi služby, které poskytujeme, patří zejména Centrum denních služeb Archa pro osoby s mentálním nebo kombinovaným postižením, Pečovatelská služba, Domácí zdravotní péče, Osobní asistence, Domácí hospicová péče, Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. Kromě těchto služeb také provozujeme potravinovou pomoc, charitní šatník či půjčovnu kompenzačních pomůcek. U 80% klientů se jedná o terénní službu, kdy dojíždíme pomáhat lidem přímo do jejich domácností.
Předmětem projektu je nákup a rekonstrukce objektu na Komenského ulici 219 za účelem vybudování zázemí pro poskytování sociálních a zdravotních služeb Charitou Hranice.
Proč nové charitní centrum potřebujeme?
Pro poskytování všech zmíněných služeb a ostatní humanitární pomoci (přímá pomoc, humanitární šatník, potravinová pomoc, půjčovna kompenzačních pomůcek), využíváme v současné době prostory v různých částech města, pronajatých od města Hranice a soukromého majitele. Tyto prostory však dlouhodobě nevyhovují provozně (bezpečnost, absence šaten i sprch, nucený spolunájem dvou různých služeb v jednom prostoru) ani kapacitně potřebám a podmínkám pro kvalitní poskytování služeb a ostatní činnosti organizace. Dalším důvodem je nedostatek parkovacích míst pro automobily zajišťující terénní služby a pro klienty i žadatele o službu. Těchto automobilů vlastníme v Charitě v Hranicích celkem 19
Za účelem vybudování zázemí všech poskytovaných sociálních a zdravotních služeb a ostatní humanitární činnosti (charitní šatník, půjčovna kompenzačních pomůcek, potravinová pomoc atd.) probíhá v sočasné době rekonstrukce budovy na adrese Komenského 219 v Hranicích.
Díky realizaci projektu vznikne ucelený prostor pro všechny sociální služby, které poskytujeme v Hranicích a jeho okolí. Získáme tak stálý prostor s lepšími podmínkami pro kvalitní poskytování sociálních služeb bez nutnosti využívat pronajaté prostory. Plánované stavební úpravy a pořízení vybavení jsou naprosto nezbytné pro zajištění provozu daných služeb v objektu. Bez navržených úprav a vybavení by nebylo možné služby adekvátně poskytovat.
Účelem projektu je zvýšit kvalitu infrastruktury stávajících poskytovaných služeb tak, abychom mohli lépe reagovat na potřeby cílových skupin co do dostupnosti a zejména nabídky moderního podnětného prostředí pro své uživatele, a také na zlepšení zázemí pro stávající personál.
V nové budově najdou kvalitní zázemí především klienti našich služeb - lidé s mentálním postižením popř. kombinací mentálního a jiného typu postižení (Denní dcentrum Archa) a sociálně ohrožené děti a mládež (Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Fénix). Přestěhuje se sem také Půjčovna zdravotních a kompenzačních pomůcek nebo Charitní šatník
a najdete zde také sídla našich dalších služeb (Osobní asistence, Pečovatelská služba, Domácí zdravotní péče, Domácí hospicová péče).
Očekávané přínosy projektu
- Poskytnutí a zkvalitnění provozního zázemí všem poskytovaným sociálním službám (vedení, zaměstnancům) i klientům, kteří své požadavky vyřídí na jednom místě.
- Získání nezávislosti od nejistoty na nájemních podmínkách a tím zvýšení udržitelnosti provozu služeb.
- Přizpůsobení všech prostor (kanceláře, sklady konferenční místnost, parkoviště) skutečným provozním potřebám včetně bezbariérového přístupu.
- Energetická úspora díky novým technologiím použitých při rekonstrukci (výměna oken, zateplení pláště, tepelné čerpadlo vytápění, fotovoltaické panely).
- Zajištění dostatečného počtu parkovacích míst.
- Přiblížení a propojení činnosti Charity s městem a veřejností.
Etapy projektu
- Etapa (1.4.2022 – 30.8.2024) – zpracování znaleckého posudku, pořízení nemovitostí, zpracování projektové dokumentace, zpracování žádosti o podporu včetně všech příloh, realizace stavebního řízení, příprava a realizace veřejné zakázky na stavební práce.
- Etapa (1.12.2024 – 31.12.2025) – realizace stavebních prací, veřejná zakázka na vybavení interiérů
- Etapa (1.1.2026 – 30. 6.2026) – realizace vybavení interiérů.
- Etapa (1.7.2026 – 31.12.2026) – dokončovací práce, převzetí stavby, kolaudace a ukončení projektu.
Financování projektu
Předpokládané celkové náklady projektu: cca 93 820 tis. Kč
Náklady projektu:
Nákup budovy 12 000 tis. Kč dlouhodobá splátka Charita Hranice
Administrace projektu 470 tis. Kč
Projektová dokumentace 2 100 tis. Kč
Stavební část projektu 68 900 tis. Kč
Vybavení budovy 9 000 tis. Kč
Přeložka VN ČEZ 500 tis. Kč
TDI a BOZP 850 tis. Kč
Aktuální zajištěné zdroje pro financování projektu: cca 77 000 tis. Kč
Investiční dotace IROP 67 000 tis. Kč
Město Hranice 6 000 tis. Kč
Olomoucký kraj 4 000 tis. Kč
Charita Hranice musí pokrýt deficit ve výši 16 820 tis. Kč .
Z toho 12 000 tis. Kč za nákup bude zajištěno dlouhodobou splátkou.
Zbývající část 4 820 tis. Kč budeme muset zajistit z jiných zdrojů (dary obcí, firem a veřejnosti, případně jiné zdroje)
Podpořit tento projekt můžete i Vy
- poskytnutím finančního daru v hotovosti na pokladně Charity Hranice (Purgešova 1399, Hranice nebo Křížkovského 68, Lipník n. B.)
- převodem finančního daru na účet Charity Hranice zřízený pro tento účel: 123 - 618750217 / 0100, do zprávy pro příjemce uveďte: Nové charitní centrum. nebo kod 219
Jelikož se jedná o dlouhodobý a velice nákladný projekt, budeme Vám velmi vděční, když nás budete podporovat pravidelně např. měsíčně nebo ročně (nastavíte si trvalý příkaz k platbě).
Zájemcům, kteří nám přispějí více než 1 000 Kč, rádi vydáme potvrzení o poskytnutí daru.
Za jakýkoliv Váš dar DĚKUJEME!
Kontakt:
Jan Hegar
ředitel
mob: 731 619 883
email: jan.hegar@hranice.charita.cz